Головна » 2014 » Жовтень » 30 » Перший Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек
00:37
Перший Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек

Перший Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек проходив під гаслом  «Шкільна бібліотека   - стратегічний партнер освіти».

              

              Бібліотека   у школі – одна з найважливіших ділянок роботи.

Вона допомагає  реалізувати єдину для школи державну програму національної освіти і виховання дітей, вирішує це завдання своїми методами і засобами у загальному плані навчально-виховного процесу школи і разом з педагогічним колективом.

     

               Все – таки школа починається з книжки, з бібліотеки. Недаремно великий педагог В. Сухомлинський казав, що шкільна бібліотека –

кабінет № 1.

            

               Основні завдання, які ставить перед собою бібліотека нашої школи – привити  дитині любов до книги, навчити   учнів-читачів користуватися бібліотекою, її  фондами, довідково-бібліографічним апаратом. Бібліотека забезпечує потреби навчально-виховного процесу  у всіх його ланках, надає систематичну, цілеспрямовану допомогу учням в опануванні знаннями з навчальних предметів, виховує творчого читача.

 

              Бібліотека КЗШІ №4 свою роботу проводить згідно з річним планом, спрямовує її, виходячи з основних документів про школу, які визначають стратегічні завдання, пріоритетні напрямки та шляхи реформування освіти

й виховання.

 

              Бібліотека працює в багатьох напрямках, зокрема:

 

  • виховання шанобливого ставлення до бібліотеки як осередку естетичної, етичної, інтелектуальної культури людства;
  • забезпечення підручниками із загальноосвітніх предметів та спеціалізованими підручниками  для класів інтенсивної педагогічної корекції;
  • задоволення потреб у художній, довідковій та науково-популярній літературі ( викладачів – у методичній);
  • збагачення учнів основами бібліографічних знань та навичками користування бібліографічною інформацією, виховання культури роботи з книгою;
  • оперативне забезпечення вчителів інформацією бібліографічного характеру.

 

      Нині надзвичайно актуальним є вирішення проблеми формування громадянської свідомості учнів засобами книги, ураховуючи, що сьогодні

відвідувач бібліотеки – школяр, а завтра – надія й майбутнє України.

Склалася система роботи, яка допомагає в сучасних умовах вирішувати проблему навчання та виховання. До цієї системи залучено бібліотеку.

Вона допомагає вирішити такі завдання:

 

        -  виховувати громадянина, зацікавленого   в демократичних перетвореннях у державі;

        -  формувати компетентну, глибоко освічену людину, здатну розібратися

в тому , що є повсякденним, але  водночас вельми складним: у законах, правилах культури співіснування, житті громади, формуванні філософії свободи й людської гідності.

 

         Література підводить до розуміння життя у всіх його проявах, виступає провідником від минулих до наступних століть та до інших народів, розкриває багатство людських сердець. То ж вихованню громадянина незалежної України, який буде гармонійно поєднувати особистісні та загальнонаціональні інтереси, у наш складний час сприяє бібліотека, використовуючи засоби популяризації книг, даруючи юним читачам їх художні та національно-культурні цінності. Шкільна бібліотека намагається не тільки озброювати учнів  умінням поповнювати знання, орієнтуватись у потоці різної інформації, але й сприяти інтелектуальному та моральному ставленню особистості.

 

         Саме бібліотека покликана задовольнити потребу дитини в пізнанні навколишнього світу, допомогти визначити своє місце в ньому, забезпечити її моральне становлення.

 

         Спілкування із книгою допомагає дитині опанувати значною сумою знань, засвоїти досвід попередніх поколінь, прилучає до культурних цінностей українського народу, його традицій і звичаїв.

 

         Книга – головний засіб навчання. Бібліотека формує в дітей уміння систематично й осмислено читати. Значною мірою їх читацька  культура залежить від того, наскільки вміло шкільний бібліотекар разом з учителями прилучає їх  до книги, учить  опановувати мистецтво літературного читання, активно популяризує літературу, закріплює читацькі навички, розкриває художній смак і самостійність суджень, розширює діапазон читацького досвіду і знань, формує національну свідомість, характер, моральні особливості.

 

             Одним із найефективніших засобів масової роботи з учнями є наочна пропаганда.  В нашій бібліотеці вона використовується  для розкриття перед учнями-читачами розмаїття книжкового фонду, зокрема кращих творів української, зарубіжної та сучасної літератур.

 

           Книжкові виставки та полички – основні форми наочної популяризації літератури, комплекс спеціально відібраних і систематизованих творів друку, що пропонуються читачам для огляду та ознайомлення. Книжкові виставки

нашої бібліотеки розкривають багатство книжкового фонду, дають «їжу для розвитку мислення» читача, інформують учнів про нові й перевидання книг, які одержали широку популярність.

 

               До проведення Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек

бібліотекарем оформлено в коридорі стенд «Куточок читача», де розміщено інформацію про проведення місячника.

 

              В рамках проведення місячника в бібліотеці оформлено :

                -  тематичну поличку «Від козаків до наших днів збережемо

                    вогонь батьків» (До Дня українського козацтва).

               -  книжкову виставку «Мої роки – моє багатство».

          

                -  поличка – інформатор «Наші ювіляри» поповнювалася

                    Інформаційними повідомленнями до :

     

                   * - 160-річчя від дня народження Оскара Уайльда    -  15.10

                   *  - 80-річчя від дня народження Кіра Буличова        -  16.10

                   *   - 65-річчя від дня народження Георгія

                           Георгійовича Почепцова                                           -  23.10

 

         Протягом місяця в бібліотеці та школі проводилась активна масова

робота. Бібліотекар плідно співпрацювала з педагогічним колективом школи та з бібліотеками для дітей та дорослих нашого району. До проведення масових заходів були залучені бібліотека № 1 для дітей, бібліотека № 6 для

дітей, бібліотеки № 2 та 12 Централізованої бібліотечної системи для дорослих.

 

         Згідно плану проведення місячника шкільних бібліотек в нашій школі проведено такі масові заходи:

        

         01.10 – Урок доброти «Не питайте мене про літа» (до Міжнародного

                       дня людей похилого віку)         / 1 – 4 класи/

         03.10  - Майдан розваг «Дружба починається з посмішки» (До       

                        Всесвітнього дня посмішки)          / 5 – 7 класи/

         03.10 -  Літературно-музична вітальня «По краплині душу іншим

                       душу віддають» (до Дня учителя)  /7  - 9 кл./

         14.10 – Літературні посиденьки  «Козацькі забави» (до Дня

                     Українського козацтва)         /8-9 класи/

          15.10 – Літературно-поетичний вечір «Осінь листя збирає в поетичну

                       Зграю» з запрошенням поетеси - криворожанки Л.О.Баранової.

         16.10 – Вечорниці в українській світлиці . Вікторина «Козацький

                       Кіш»            /  7 – 9 класи/

         20.10 – Рольова гра «Веселий етикет»   /1 – 5 класи/

         21.10 -  Вечір пам’яті “Ви крок за кроком наближали переможну мить»

                      (до 70-річчя визволення України від німецько-фашистських

                        Загарбників) з запрошенням ветеранів.   /8 – 9 класи/

 

          22.10 – Шок-повідомлення «Трагедія Бабиного Яру» з запрошенням

                      поета-земляка, знавця історії  Ф.З.Мамута  /5 – 9 класи/

 

         При проведенні масових заходів використовувались мультимедійні засоби.

                    Бібліотека нашої школи є структурним елементом системи виховання в загальноосвітній школі, інформаційна робота проводиться з урахуванням потреб навчального процесу.

 

         Бібліотечне інформування вчителів та учнів включає організацію тематичних виставок та поличок, бібліографічні огляди, які відображають знаменні події нашої Батьківщини, пам’ятні дати українських письменників,

Діячів науки та культури, рідного міста.

 

         Для своєчасного інформування читачів оформлені та постійно

Поповнюються тематичні папки «Нормативно-правові документи з освітніх питань», «На допомогу вчителю - предметнику», «Морально-правове виховання», «Повернені імена», «Гетьмани України», «Українцям про Україну», «Славлю героїв Криворіжжя», «Солдат війни не вибирає»,

«Народні промисли», «Їх іменами названо вулиці нашого міста», «Мова моя

солов’їна” , «Історія нашого міста» та інші.

 

         На допомогу вихователям та вчителям в бібліотеці створено тематичну картотеку сценаріїв та методична картотека на допомогу вчителям-предметникам.

 

         Для кращого пізнання рідного краю в бібліотеці оформлено Книжкову виставку «Образ міста мого» та краєзнавчу картотеку. Ця робота бібліотекаря допомагає класним керівникам та вихователям, учителям при підготовці тематичних заходів, виховних годин, учням надає допомогу з вивчення традицій рідного краю, для участі в олімпіадах. Ця робота має велике освітнє значення, підвищує загальну культуру учнів, пробуджує інтерес і любов до книги, стимулює до творчості.

 

         В нашій школі проводиться постійно акція «Живи, книго!»

Для цього в класах вибираються пости бережливих, які перевіряють стан збереження підручників, допомагають у роботі з боржниками, «лікують» книги. Разом з бібліотечним активом бібліотекар готує та проводить рейди перевірки стану збереження підручників бесіди, інформаційні години.

 

          Бібліотекар співпрацює з учителями, спільно розробляючи комплексну програму бібліотечно-бібліографічної грамотності учнів, яка включає систему бібліотечних уроків, бесід, екскурсій. Дітей, які вперше прийшли до нашої школи знайомимо з бібліотекою та книгою, правилами користування та розстановкою книг згідно вікової категорії читачів, стараюся зацікавити їх, навчити користуватися бібліотечним фондом бережливо та охайно.

 

         Вибір джерела знань для учнів має свій шлях і метод. Це дуже важливо, адже книжка, вибрана самим читачем,  прокладає стежку до душі дитини, а мені, як бібліотекарю, треба лише привернути увагу до деяких книг, які зацікавлять читача.

 

         Учні старших класів вміють самостійно знаходити необхідну інформацію, користуючись довідково-бібліографічним апаратом бібліотеки та довідковими виданнями, а за необхідності  надають інформаційну допомогу молодшим школярам.

 

         Пріоритетним напрямком виховання дітей в системі освіти є патріотичне  виховання. Наша бібліотека  активно долучається до реалізації

школою виховних функцій і виступає як центр духовного становлення особистості, духовної культури школярів.

 

         Робота бібліотекаря ніколи не закінчується. Я постійно знаходжуся  у стані пошуку, працюю у тісному контакті з педагогами, враховую їхні потреби та побажання.

 

         Сучасного школяра важко уявити без книжки, але щоб стати справжнім читачем, слід наполегливо розвивати в ньому потяг до здобуття нових знань, уміння зосереджуватися на том, що читаєш, старанність і терпіння, волю та охайність, працездатність. І моя задача, як шкільного бібліотекаря – допомогти кожному учню.

Переглядів: 608 | Додав: kzshi4 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar